Pil Kalsium Penganti susu

December 21, 2016

Penting Kalsium 

Jangan pandang rendah tentang keperluan kalsium dalam diet seharian kita. Minum susu sahaja masih lagi belum mencukpi untuk menampung keperluan kalsium untuk tulang, malah boleh mengundang kearah menghidap kencing manis. Seramm  niat minum untuk lengkapkan kalsium kepada tubuh tapi lain pulak jadi. Pil Kalsium Penganti susu
sumber google


Tak percaya, sedap tak minum susu ada rasa manis-manis kan. Macam-macm brand dan perisa pulak tu yang dijual dipasaran. Hah, yang manis itulah gula yang boleh menjurus kearah kencing manis lagi-lagi masa tengah mengandung kalau pergi check up Dr @ Nurse akan tanya puan ada minum susu?, susu apa ?, bape kali sehari ? wah soalan cepumas tu. 

Kelebihan Pil Kalsium a.k.a Ostermatrix


 1. Vitamin D - Membantu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meningkatkan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, individu melebihi umur 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu menyambil supplement vitamin D.

2. Magnesium – Ini merupakan ion positif nombor 2 yang paling penting dalam badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

3. Zink, boron, manganese dan kuprum – Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan mengahalang arthritis
 
 
pil kalsium a.k.a ostermatrix

Apa yang membuatkan pil kalsium ne lagi best dari minum susu :

1 – Tak perlu nak masak air panas untuk bancuh susu
2 – Mudah ditelan.
3 – Tak perlu nak tutup hidung menahan bau susu yang lalu di hidung.    
4 – Mudah dibawa. Jadi tiada alasan lupa minum susu bila balik kampong @ kena outstation.


Moga anda yang membaca entry ini  sentiasa sihat dan dipermudahkan segala urusan.


Berminat untuk mendapatkan pil kalsium terbaik ini.
WhatApp Miza 017-3687028

1 comment:

  1. Salam. Pagi cikmijah.. Pcl belum minum susu atau telan pil susu lagi. Good sharing.. Jaga tulang kita. Kalsium perlu sangat2 utk kesihatan tulang.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.