Mengapa wanita perlukan kalsium

January 09, 2017

Mengapa wanita perlukan kalsium


Untuk pengetahuan semua wanita yang berusia 18 tahun keatas memerlukan sekurang-kurangnya 1000mg kalsim sehari. Ini kerana pada usia 30 tahun kalsium tidak diserap lagi kedalam tulang. Jadi risiko untuk bongkok dihari tua sangat tinggi.

Jumlah kalsium yang perlu diamil oleh wanita hamil ialah sekurang-kurangnya 4 kali hidangan produk tenusu atau apa-apa makanan yang kaya dengan sumber kandungan kalsium setiap hari. Banyakan boleh ke nak hadap makanan berunsurkan kalsim semata hari-hari, boleh busannnn melainkan anda memamg pengemar produk tenusu.

Pengambilan kalsium tidak boleh di selang seli, contoh hari ne  minum susu esok terlupa pulak. no...no...no

Mengapa wanita perlukan kalsium
sumber Kalsium gambar sumber Google


Pengambilan kalsium perlu berterusan sehingga bayi dilahirkan, dan tidak terhenti disitu semasa tempoh penyusuan berlangsung kalsium sangat diperlukan oleh golongan wanita untuk membantu menguatkan tulang, dan mencegah sakit pinggang semasa proses penyusuan berlangsung. Paling takut moga tidak Osteoporosis pada masa akan datang.

Makanan seperti yogurt, keju, soya juga mengandungi kalsium, tetapi jika anda mahukan kalsium yang lengkap boleh baca DISINI


No comments:

Powered by Blogger.