Rawat Sakit Gigi

Rawat Sakit Gigi


Assalamualaikum, 



Bila kali terakhir anda berdating dengan Doktor Gigi sila jujur ye.

Sakit gigi boleh datang dengan tiba-tiba sampai rasa nak hantuk kepala ke dinding saja. 
Yang paling tak bersalah bila duduk di rumah kayu, kan papan tak rata siapa yang jalan masa tu tak pasal-pasal kena marah.




rawat sakit gigi dengan shaklee


Gambar : Sumber Google


Jom kita tengok antara punca-punca sakit gigi terjadi :

* Gigi Berlubang 

* Gigi Sensitif

* Gigi Retak 

* Tampalan lama pecah / tercabut / Longgar

* Gigi bongsu nak tumbuh



Antara petua yang boleh diamalkan bila sakit gigi menyerang :

1- Berkumur-kumur dengan air garam

2- Tumbuk bunga cengkih dan letakan pada bahagian gigi yang sakit @ berlubang, InsyAllah

3- Kunyah ais, cik mijah pun tak pasti tapi ada kenalan yang suruh buat masa sakit gigi haritu 

4- Pergila klinik gigi serah diri. Hehe




Shaklee juga boleh membantu anda semasa sakit gigi, Supliment dibawah antara yang boleh diamalkan semasa sakit gigi menyerang. InsyAllah dengan izinnya



Ostermatrix : Memberi tidur lena, sebagai sumber kalsium yang menguatkan gigi

Vitamin C : Meningkatkan imum badan untuk mengelakan demam semasa sakit gigi

Omega Guard : Mengurangkan keradangan a.k.a sakit gigi dan bengkak

Garlic : Membantu membunuh kuman yang menyebabkan sakit gigi. 

B complex : Sebagai pil penenang yang membantu mengurangkan dan meredakan sakit 
 gigi



Jangan risau memikirkan terlalu banyak yang perlu ditelan, walhal hanya sakit gigi.

Hubungi cik mijah untuk khidmat nasihat dan cara makan dan bajet anda. InsyAllah sakit gigi anda akan reda degan IzinNya.

Sesungguhnya sakit itu penghapus dosa.


cik mijah 017-3687028


sumber : http://www.mmgazette.com/sakit-gigi-dr-husna-razak/
Previous
Next Post »

1 comments:

Click here for comments
Ana Suhana
admin
January 6, 2017 at 7:52 AM ×

No 1 dan 2 sis buat hari tue. Lambat lah sikit nak hlg sakit tue. Bila sakit gigi, satu benda tak boleh nak buat. Hehe

Congrats bro Ana Suhana you got PERTAMAX...! hehehehe...
Reply
avatar