Serunding Halia

Serunding Halia 


Mesti korang pernah makan serunding ayam, serunding daging, serunding ikan, serunding bilis. Serunding bilis halia pernah makan tak?

Miza pun baru pertama kali makan serunding bilis halia, serius sedap. Yelah orang lain masak memang sedap 
Serunding Halia
Serunding  Halia


Sebenarnya serunding bilis halia ne adik ipar Miza buat untuk mak mertua  sebab dah 2 hari perut kembung, nak makan ubat sebarangan takut jugak sebab mak mertua ada penyakit 3 serangkai. Maka terjadilah serunding bilis halia.

Memang best la serunding bilis halia ne angin-angin dalam badan yang lama bertapa semua dah jumpa jalan keluar. Lapang perut.

Resepi Serunding Halia Bilis 

1. Halia
2. Ikan Bilis 
3. Bawang Putih
4. Bawang Merah 
5. Ajinomoto @ Kuib ikan bilis 

Cara Buat Resepi Serunding Halia Bilis 

* Halia disagat, lepastu ditapis. Nanti senang nak mengoreng dah tak lama sangat
* Blender @ Tumbuk ikan bilis ( Jangan halus sangat nanti jadi serbuk pulak )
* Panaskan minyak goreng bersama halia, bawang merah, bawang putih dan ikan bilis sampai kering. 
* Boleh tambahkan ajinomoto kalau suka, kalau tak makan ajinomoto tak perlu lah ye.
    

Serunding Bilis Halia
Penangan selepas makan Serunding Halia

Ini dari group CM dan ipar duia. Jangan tengok nama group kitorang ye 





Jemput baca : 

Kurang Tidur punca stress
Previous
Next Post »