Resepi Air Kunyit

Resepi Air Kunyit

Bila sebut air kunyit memang sinonim sangat dengan orang dalam pantang. Maklumlah kalau berpantang dengan orang tua dulu air kunyit elok diminum semasa dalam pantang baik untuk melancarkan perjalanan darah dan menaikan seri wajah orang dalam pantang. 

Tapi air kunyit tidak boleh diminum selalu. Jadinya dah cukup sebulan cm pantang baru cm nak minum air kunyit buatan sendiri.

Ehh betul kew cm pantang ne... hehehe Pantang sorang-sorang tanpa baby lain macam sikit sebab boleh bedal makanan pelik-pelik. Kalau dulu masa pantang Qilah dan Furqan memang cm jaga makan betul-betul kesian nanti baby kembung sebab susu badan. 

Resepi Air Kunyit
Jemput Minum

Resepi Air Kunyit 

* Kunyit Hidup
* Halia
* Kencur / Cekur
* Air Asam Jawa Secukup rasa.
* Madu 
- Blender semua dan siap untuk diminum.


Resepi Air Kunyit
Sekali tengok kencur tu macam halia


Ooppsssss sila tapis dulu baru senang nak minum tanpa serdak-serdak kunyit dan kencur.


 Jangan susah hati kalau tak ada kencur atau madu boleh ganti dengan air gula merah untuk penambah rasa. 


Selamat mencuba.

 Mencari Set Hamil
Previous
Next Post »

3 comments

Click here for comments
Jun Zie
admin
May 4, 2017 at 12:28 PM ×

ou xperna minum tp yep kalo bpantang mmg air kunyit bkn bnda baru kan =) selamat bpaantang sis

Reply
avatar
Ana Suhana
admin
May 4, 2017 at 4:24 PM ×

tak tahu boleh masuk ke tak tekan ana dengan air kunyit ni. tgk pun dah tak boleh nak bayangkan

Reply
avatar
May 6, 2017 at 2:36 AM ×

hana minum setiap kali berpantang...ish mmg x boleh nk telan sgt...tapi pikirkan kesihatan telan jugakla..huhu

jom blogwalk kat page hana
http://healthandlovekids.blogspot.my/

Reply
avatar