Projek Rempah Soto Homemade

July 08, 2017
Projek Rempah Soto Homemade, Semenjak check in keluarga Wak Misngat dan Junaidah dah lima tahun berturut-turut pasti miza akan jadi tukang timbang dan packing  Rempah Soto Homemade dan sudah pasti miza akan setia dengan jawatan tersebut hehe. Senang wei dari nak kena kupas bawang, halia oh tak mau lah menangis sambil kupas bawang. 


Projek Rempah Soto Homemade



Projek Rempah Soto Homemade
Rempah Soto yang sudah siap untuk di timbang

Jangan tak percaya Rempah Soto Homemade ini ada pelanggan tetap yang akan oder 10 bekas setiap tahun. Melampaukan sorang jew oder sampai 10 dia pun nak niaga kew?  Projek Rempah Soto Homemade akan disediakan pada minggu kedua raya miza pun tak pasti kenapa tapi memang time gini lah MIl akan sebok didapur menyiapkan tempahan.

Yang pasti MIl akan buat lebih untuk menantu sorang ne buat stock dalam peti. Yelah Cik Qilah tu hantu sup kalau korang nak tau. Pernah pukul 3 pagi dia bangun menagis cakap lapar nak makan sup Sup Pukul 3 Pagi. Mujur Rempah Soto Homemade memang sentiasa ada dalam peti tak kira raya atau hari biasa.


Bahan-bahan Projek Rempah Soto Homemade


Halia
Bawang Merah
Bawang Putih 
Jintan Manis
Biji Ketumbar
Serbuk Lada Sulah
Lada Hitam
Kulit Kayu Manis
Bunga Lawang
Bunga Cengkih
Minyak Masak 
Senarai diatas adalah bahan-bahan untuk Projek Rempah Soto Homemade, Jangan marah ye miza tak detail kuantiti sebab ne untuk buat niaga jadi kuantitinya mestilah banyak. Korang boleh agak-agak untuk makan sendiri. 


Projek Rempah Soto Homemade

 Pelbagai resepi boleh dimasak dengan Rempah Soto Homemade ini. Antaranya Ayam / Daging Masak kicap. Sup, yes sup ikut tekat korang lah nak sup ayam kew sup daging kew, sup tulang pun boleh yang best potong kentang masuk dalam air dan campurkan sedikit Rempah Soto Homemade. Siap


Projek Rempah Soto Homemade
7 pek yang sudah bertuan


Teringin nak rasa keEnakan rempah Soto Homemade boleh hubungi Miza 0173687028


Baca Juga :

4 comments:

  1. wahh mil ju pun guna rempah soto berbeza dgn mak ju sdiri tp mmg jauh beza rasa dia bila pakai guna mcm ni =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup memamng berbeza rasa bila masak homemade ne

      Delete
  2. Wah menarik ni...nanti akak bleh cuba..mesti sedap kan?

    ReplyDelete

Powered by Blogger.