Betulkan Niat

Betulkan Niat

Ada orang yang dah buat macam-macam,
tapi rezekinya masih lagi sempit dan bocor.
Dah buat solat Dhuha, solat hajat, qiyamullail,
zikir menjemput rezeki dan macam-macam lagi
tetapi nasib masih sama. KENAPA?

Betulkan Niat
Gambar Ehsan Google

Kerana HATI dan NIAT nya yang tidak betul
Hatinya mati… dia melakukan amalan
hanya untuk mendapat harta dan kekayaan,
bukan kerana Allah SWT.
Ini yang paling bahaya dan mesti diubah.

Ubahlah NIAT semata-mata kerana AllahSWT sahaja.
Dia yang Maha Memberi Rezeki.
Dia yang Maha Kaya.
Dia yang Maha Memberi Kekayaan.

Apa saja yang kita lakukan di dunia ini mestilah NIAT kerana Allah SWT
Dengan niat yang betul, inshaa Allah
Rezeki kita akan mengalir deras.

Semoga rezeki kita mengalir tanpa henti.
Aamiin.
 
creadit : Rezeki.com
Previous
Next Post »

6 comments

Click here for comments
August 16, 2017 at 3:26 PM ×

Niat elok InsyaAllah elok jg dapatnya

Reply
avatar
Ana Suhana
admin
August 16, 2017 at 3:38 PM ×

InsyaAllah Mudah-mudahan niat kita kerana Allah.

Reply
avatar
Scha Nazri
admin
August 16, 2017 at 7:47 PM ×

Terima kasih atas peringatan :)

Reply
avatar
Dedaun Comel
admin
August 16, 2017 at 8:30 PM ×

Betul.. kadang2 niat tu kena betul, kalau sekadar buat sesuatu untuk menunjuk takde maknanya... hati tak kan tenang, sebab orang ni tak pernah puas

Reply
avatar
August 17, 2017 at 9:46 AM ×

Saya dah alami dan memang betul pun

Kalau beribadat niat tak betul

Tak dapat apa apa

Kena betulkan niat

Reply
avatar
Paah Jais
admin
August 18, 2017 at 7:15 AM ×

Betul tu... Sentiasa berniat kerana Allah dan mesti buat dengan ikhlas... Jangan mengharap balasan... In shaa Allah akan rasa kemanisan tu...

Jemput jalan ke blog saya...

https://sihatbertenagabyfarhah.wordpress.com/2017/08/15/pengalaman-puan-aya-naikkan-hb/

Reply
avatar