Resepi Air Barli

Resepi Air Barli Noxxa

 Resepi Air Barli | Air Barli ne adalah salah satu air kegemaran miza sekeluarga.Kalau anak-anak miza air barli ne dorang panggil air buah suka hati dorang jew kan. Dah nama air kegemaran hari-hari dorang request nak minum. Hurmm dulu masa masak pakai dapur gas penat nak suruh anak-anak sabar sebab kena rendam 1 malam untuk bagi cepat lembut masa merebus nanti.

Resepi Air Barli
Resepi Air Barli | gambar sumber Google

Tapi sejak dah bernoxxa ne tak ada masalah bila-bila masa dorang mintak pun boleh buat. Macam pagi tadi bagun jew tidur si afiq furqan mintak air buah. Apa lagi terus jew miza basuh barli dan HP 25 minit mudahkan. Dah lembut barli tu baru miza masukan gula ikut tekak miza lah.

Baca Juga : Bubur Pulut Hitam
Resepi Air Barli
Inilah hasilnya masak air barli dengan periuk noxxa

Khasiat Air Barli

  • Dapat menyejukkan badan
  • Baik untuk melawaskan kencing dan meningkatkan kesihatan buah pinggang.
  • Membantu merendahkan kolesterol
  • Meredakan sembelit 
  • Mencegah penyakit kanser.

Dah la senang nak masak murah je sepeket kecik tu baru Rm0.60 banyak pulak khasiat Barli ne. Jom minum ;)

Baca Juga : Pop Corn Home Made
Previous
Next Post »

3 comments

Click here for comments
nini
admin
August 10, 2017 at 5:37 PM ×

Tu lah...sedap pun sedap air barli ni =)

Reply
avatar
Noor Maizan
admin
August 12, 2017 at 7:14 AM ×

Mai suka air barli ni, tapi kalau order kat kedai tak puas rasa. barli sikit + cair. T_T

Reply
avatar
August 12, 2017 at 7:09 PM ×

dmam2 elok diamalkan air ni..kt kdai order barli susu ais mmg kawwwww...

Reply
avatar