Bubur Asyura Pilihan Hati

October 16, 2017
Alhamdulillah tercapai jugak hajat nak makan bubur Asyura versi Utara. Bukan tak pandai buat tapi makan air tangan orang lagi sedap dari masak sendiri kan..kan.  Maklumlah miza membesar di perak jadi banyak jugak menu-menu dari utara sebati dalam jiwa ini. Cewah.... Nak bermadah pulak si miza ne. Bubur Asyura Pilihan Hati

Bubur Asyura Pilihan Hati

Bubur Asyura Pilihan Hati, Alhamdulillah inilah di namakan rezeki. Semalam kakak ipar nombor dua datang rumah siap pakage dengan bubur Asyura. Yang paling best suami kakak ipar miza ne orang kedah jadi kalau dia buat bubur asyura memang kena dengan tekak mizalah. Tapi bubur Asyura belah pantai timur pun boleh tahan jugak rasanya cuma tekak ne dah terbiasa makan versi utara yang manis-manis penuh dengan segala keturunan kekacang dalam tu.

Bubur Asyura, Menu Bulan Muharram, Awal Tahun Hijrah
Bubur Asyura Pilihan Hati. Cantikan kejadian

Bila makan bubur Asyura ne mesti terus teringat kampung. Best sangat masa duduk kampung miza ingat lagi bila masuk jew bulan Muharram ne merata-rata surau buat gotong royong masak bubur Asyura lepas tu agih-agihkan kepada semua orang. Cepatnya masa berlalu 

Semoga amalan gotong royong ini akan terus di kekalkan bukan sebab nak masak Bubur Asyura jew.  
 

3 comments:

  1. Bubur asyura ini memang sedap , manis .
    Datang dari AFBdotcom (:

    ReplyDelete
  2. Ada byk versi kan bubur ni. Ada sekali ana makan manis sungguh. Memang cmtu ke rasa dia miza.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.