Kasih Ayah dan Ibu

Kasih Ayah dan Ibu

Satu.. kasih yg abadi
Tiada tandingi dia yang satu
Dua… sayang berpanjangan
Membawa ke syurga kasihnya ibu

Tiga.. lapar dan dahaga
Rela berpayahan setianya ayah
Empat.. mudah kau ketemu
Berhati selalu beza antara
Kasih dan kekasih

Ibu, ku ingat dahulu
Menyisir rambuku, kemas selalu
Ayah, menghantar ke sekolah
Bergunalah ilmu bila dewasa

Sayang dengar lagu ini
Untuk kau sandarkan buat pedoman
Jangan manis terus ditelan
Pahit terus dibuang… itu bidalan
Harus kau renungkan

Andai, Kau beroleh bahagia
Ingat itu bukan untuk selamanya
Andai, Kau dalam sengsara
Ingat itu bukan untuk selamanya
Hidup ini sementara…

Kesihatan Keluarga
Kasih Ayah dan Ibu
Kasih Ayah dan Ibu

Kasih Ayah dan Ibu

Rasanya dah lama tak dengar lagu Aris Ariwatan. Bila di faham bait-bait lirik lagu ne memang panas jew pipi terasa tanpa sedar air mata berguguran. Sayangnya ayah dan ibu kita kepada kita.

Sejak kecil di jaga dan di tatangnya kita ini umpama minyak yang penuh. 

kalau ada sekor nyamuk gigit habis lah semua orang dalam rumah tu di marahnya. 

kenapa tak tutup tinggkap?
kenapa ubat nyamuk tak pasang lagi ?

itu baru bab nyamuk belum lagi bab orang lain marah atau pukul anak dia. 

Sayangnya Ayah dan Ibu kepada kita.

besarnya pengorbanan mereka tak terbalas jasanya walau 10 kali hantar pergi menunaikan haji.

Sebagai tanda kasih dan sayang kepada Ibu Ayah kita apa kata korang hadiahkan Ostermatrix 

Sihat itu bahagia, 

Bukankah kita suka tengok Ayah dan Ibu kita sihat


Boleh roger miza untuk harga super jimat 017-3687028
Previous
Next Post »

2 comments

Click here for comments
Cikgu Iza
admin
October 20, 2017 at 10:25 PM ×

uwaa... dah tua2 ni pun sedih je bila berjauhan dengan pa ma... lama lagi nak cuti sekolah br dapat balik kg.. uwaaaa

Reply
avatar
Ana Suhana
admin
October 23, 2017 at 7:11 AM ×

Suka sgt dgn lagu aris ariswatan tu. Dulu siap hafal tau. Hehe.
Semoga ibu ayah kita sentiasa sihat ye miza.

Reply
avatar