Adik Nak Sunat

November 25, 2017

Adik Nak Sunat 

Cuti sekolah sudah bermula yeahhh, sudah semestinya banyak kenduri kawin bakal berlangsung. Kenduri berkhatan pun sama jugak. Ikut pendapat dan kemampuan masing-masing. Tak ada istilah wajib buat kenduri semasa berkhatan. Mama Adik Nak Sunat !. Hai lah Afiq Furqan awak ne cepat benar terpengaruh. Ini gara-gara kezen miza datang rumah semalam lah dia datang bawak kad jemputan 

Bukan Kawin atau Aqiqah jew sekarang buat jemputan untuk Kenduri Berkhatan pun ada kad jemputan tau. Sori miza memang tak tahu bab majlis berkhatan ne sebab semua adik beradik miza perempuan. Orang perempuan kan berkhatan time baby hehe. 


Adik Nak Sunat , tips jaga anak sunat, makanan terbaik untuk anak bersunat, vitalea for Children, meal shake, omega guard, set kanak-kanak shaklee
Afiq dah ready nak sunat dengan kain pelikat baru

Tip Makanan terbaik selepas Berkhatan

Ini miza kutip pengalaman dari MIL dan sedara mara yang sudah ada pengalaman anak bersunat a.k.a Berkhatan

Majoriti dorang cakap elakan makan makanan yang gatal, berair dan berangin. Senang cakap macam jaga orang dalam pantang lepas bersalin. 

Kalau sebut bab bersalin memang senang lah miza nak jaga afiq lepas ne sebab miza memang pengguna setia set bersalin Shaklee dan sampai sekarang miza masih amalkan untuk kekal sihat untuk menjaga keluarga kecil miza ne. 

Adik Nak Sunat , tips jaga anak sunat, makanan terbaik untuk anak bersunat, vitalea for Children, meal shake, omega guard, set kanak-kanak shaklee
Adik Nak Sunat 
Tapi budak-budak tak kan nak bagi set bersalin pulak. Jangan risau shaklee ada set istimewa untuk kanak-kanak.

Vitamin c
1. Membina dan memperbaiki sel tisu - sebelum luka-luka itu pulih dan bertaup, sudah tentu, tisu-tisu itu memerlukan penggalak supaya cepat sembuh
2. Membentuk kolagen yang penting untuk menyambung struktur tisu.
3. Memelihara saluran darah agar kekal sihat

Vitalea For Children 
Vita-Lea® for Children dihasilkan dengan rangkaian 18 vitamin dan mineral yang komprehensif.
Setiap hidangan menyediakan 100% Nilai Harian kesemua lapan vitamin B, serta vitamin C, D dan E, yang memainkan peranan penting untuk menyokong tubuh yang sihat.
Tanpa tambahan pengawet, pemanis atau perasa tiruan, dan ia dimaniskan secara semula jadi menggunakan xylitol yang tidak menggalakkan kerosakan gigi.


Bebas gluten dan berperisa anggur lazat yang pasti digemari oleh si manja.

Meal Shake 
1- Meal Shakes menyediakan nutrien yang lengkap


Memberi 24 jenis vitamin penting dari vitamin A ke Z mineral dan mineral surih. Kekurangan mineral akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin yang menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi lesitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.


2. Meal Shakes menyediakan bekalan nutrien utama untuk sel
Kaya dengan protein dan tidak mengandungi laktosa yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut, organ, darah, sel-sel vaksin yang lain-lain. Ia turut meningkatkan imun kanak-kanak.

3. Meal Shakes untuk fungsi tumbesaran
Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar kanak-kanak.

4. Meal Shakes untuk antioksidan
Mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan komponen antioksida untuk melawas penuaan. Kanak-kanak juga terdedah kepada radikal bebas yang boleh melemahkan sel badan.

5. Meal Shakes agen detoksifikasi
Kaya dengan serat larut yang membantu (peristalsis kolon dan perut atau pergerakan usus) untuk mengeluarkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut. Meal Shakes dapat atasi masalah sembelit yang sering berlaku kepada kanak-kanak.

6. Rasa yang enak untuk semua golongan
Minuman lazat dengan fruktosa semulajadi, penambahan nutien yang perlu untuk badan, tidak mengandungi pewarna tiruan dan gula tiruan.

Ada yang berminat untuk bagi anak-anak set kanak-kanak Shaklee boleh roger miza 0173687028 

1 comment:

  1. Wah dah nak sunat ya.. ehehe.. Anak Kak Sue dua-dua dah selamat dah.. Alhamdullilah..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.