Tip Rambut Sihat dan Menawan

December 20, 2017

SEBAB RAMBUT GUGUR DAN CARA TANGANINYA

Orang kata rambut adalah Mahkota wanita. Yelah rambut terletak di bahagian paling atas di tubuh manusia, Lagi-lagi pulak dengan memiliki rambut yang cantik sihat berseri akan menampakan wajah yang ayu pada pemiliknya. Sebab Rambut Gugur dan cara tanganinya

Miza percaya mesti ramai yang suka tengok wanita yang rambut panjang kemas di jaga rapi dan lebat. Ok itu sebenarnya impian miza hahha.Sebab Rambut Gugur dan cara tanganinya


Tip Rambut Sihat dan Menawan, SEBAB RAMBUT GUGUR DAN CARA TANGANINYA. ATASI RAMBUT GUGUR. RAMBUT SIHAT DAN CANTIK MENAWAN
Sebab Rambut Gugur dan cara tanganinya


SEBAB RAMBUT GUGUR DAN CARA TANGANINYA

Hasil pembacaan dari sumber yang boleh di percayai barulah miza tau yang sebenarnya dalam sehari kita akan kehilangan 50 sehingga 100 helai rambut sehari. Puncanya adalah badan kurang mendapat nutrisi seperti Protien dan Vitamin C.

Vitamin C berfungsi untuk bantu bina kolagen. Protein pula berfungsi membekalkan asid amino untuk kolagen. Keduanya sangat diperlukan sebagai makanan Rambut. Bila cukup sumber Protien dan vitamin C yang dibekalkan barulah rambut akan kelihatan sihat dan menawan. Macam manusia juga bila dah makan kenyang sure happy.

Masalah rambut gugur bukan masalah utama golongan wanita sahaja, kaum Adam pun turut sama mengalami masalah rambut gugur tapi disebabkan dorang ne acah-acah cool tak lah nampak kebimbangan di raut wajah.

Cara terbaik untuk tangani masalah rambut gugur ini pastikan vitamin C cukup. Untuk lelaki sekitar 90mg. Perempuan 75mg. Kalau mengandung 85mg. Vitamin C boleh di dapati dalam menu seharian seperti buah kiwi, jambu batu. Ini piawai dari National Institute of Health (NIH)

Protein pula ialah 56g untuk lelaki. Untuk perempuan 46g. Ini juga standard dari NIH. Sumber protien dari sumber semulajadi yang ada dalam menu harian kita seperti  Dada ayam, putih telur serta ikan dapat bekalkan protein seperti keperluan tubuh.

Rambut gugur atau rosak adalah petanda kurangnya Protien dan Vitamin C dalam menu seharian kita.

Nak dapat sumber Protien dan Vitamin C dengan mudah dari sumber semulajadi boleh roger miza kita makan Shaklee jew untuk dapatkan semula kolagen dan asid amino yang berkurangan tu.

Untuk sebarang pertanyaan boleh terus WhatApp miza 0173687028


5 comments:

Powered by Blogger.