Tragedi Raya 2018

July 13, 2018

Tragedi Raya 2018

Sempena hari terakhir Syawal 2018 nak kongsilah Tragedi Raya 2018. Rasanya dah macam enteri wajib pulak  Tragedi Raya. Jika tahun lepas Tragedi Raya 2017 tangan cik qilah bersimen tahun ini lain pulak ceritanya. 

Plan tahun ne nak balik kampung di Perak, Tapi Tok Wan dan adik-adik dah gerak awal ke banting, Jadinya raya kali ini semua berkumpul dibanting. Bila dah ramai-ramai berkumpul aktiviti yang paling best dan meriah adalah acara makan-makan. 

Elok lepas berbuka puasa dah selesai solat isya miza dan EE gerak pergi Econsave di Banting adalah nak beli something untuk makan bersama ramai-ramai di rumah nanti. Jalan jem jangan cakaplah malam raya ramai yang keluar nak shopping last minute.

Elok dah selesai urusan di Econsave masuk kereta eh kereta pulak tak boleh hidup. 

Berdebar tu jangan cakaplah mujur bukan miza sorang tapi berteman dengan EE. 

Sejam jugaklah miza dah EE tersadai di Econsave. Merata telefon orang tanya bengkel mana yang bukak malam raya sambil-sambil muka tebal tanya orang-orang yang parking di situ kot ada yang simpan jumper dalam kereta tapi hampa.

OOTD raya dengan Baju dari Butik Haqqi
Tema Maroon + Purple
Gaya Raya 2018
Tragedi Raya 2018, tragedi raya 2017, kenangan raya 2018, bateri kereta
Nyibuk jew budak dua ketui tu. Asbab dorang lah pasrah jew bayar harga cekik leher. Kalau tak mereput lah miza anak beranak di hari raya

Dah penat menunggu last plan EE cakap dia tolak kereta miza tekan cluch. Mujur kerete manual kalau auto tu balik rumah berpinpin tangan lah miza dengan EE hehe.

Elok jew lepas solat Raya EE tawakal keluar pinjam kereta adik cari bengkel yang bukak sekitar banting. Alhamdulillah rezeki ada bengkel yang bukak dapatlah tukar bateri kereta plus kena cekik harga raya. 

Dari mereput di rumah redha jew harga cekik leher tukar bateri kereta. Tragedi Raya 2018

1 comment:

  1. kereta abe kie plak sukar hidup bila park di sek pd waktu mlm. bateri makin lemah tp x cukup duit nak tukar. huhuhu..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.