KITA TAK NAMPAK ALLAH S.W.T

September 13, 2019

KITA TAK NAMPAK ALLAH S.W.T

KITA TAK NAMPAK *الله* Allah nampak kita kita tak nampak Allah Allah maha melihat KITA TAK NAMPAK ALLAH S.W.T
KITA TAK NAMPAK ALLAH S.W.T

Bila *الله* sembuhkan kita daripada kesakitan melalui ikhtiar ubat yang kita ambil.. Kita nampak ubat.. Kita tak nampak *الله*.

Bila *الله* berjayakan kita dalam akademik melalui bijaknya kita dalam pelajaran.. Kita nampak kebijaksanaan kita.. Kita tak nampak *الله*.

Bila *الله* bagi kita pekerjaan yang selesa melalui cemerlangnya kita dalam bidang yang di ceburi.. Kita nampak kecemerlangan kita.. Kita tak nampak *الله*.

Bila *الله* bagi kita kekayaan harta melalui asbab gigihnya usaha kita dalam perniagaan.. Kita nampak kegigihan usaha kita.. Kita tak nampak *الله*.

Bila *الله* kurniakan kita pasangan yang soleh/solehah serta keluarga yang bahagia.. Kita nampak baiknya kita.. Kita tak nampak *الله*.

Bila *الله* keluarkan kita daripada masalah melalui bantuan manusia di sekeliling.. Kita nampak baiknya manusia tersebut.. Kita tak nampak *الله*.

Bila *الله* masyhurkan kita di pandangan mata manusia di dunia melalui asbab kelebihan kita.. Kita nampak hebatnya kita.. Kita tak nampak *الله*.

Bila *الله* bagi segala jenis nikmat yang tak pernah mintak dibayar & tak terhitung.. Kita hanya nampak indahnya nikmat itu.. Kita tak nampak *الله*.

Sungguh, mata hati kita masih buta & samar.. Dek keangkuhan seorang hamba @ mungkin kotornya segumpal darah bernama *Hati*.. Untuk melihat Maha Mencipta di sebalik kejadian.

Bukan senang untuk didik diri & hati melihat *الله* dalam setiap langkah kita.. Tapi itulah hakikat kehidupan kita di sini.. Datang dari *الله*, hidup untuk *الله* & balik kepada *الله*.

Kita ini tidak sempurna


Sumber: group whatapps

1 comment:

Powered by Blogger.