Resepi Kambing Bakar #Kedaimama

Resepi Kambing Bakar #Kedaimama

Musim hujan ne perut pun macam tak pernah nak kenyang, Lapar jew sentiasa sejuk-sejuk kan. Apa lagi laju jew kaki melangkah ke dapur scan apa yang boleh di buat kudapan

Resepi Kambing Bakar #KedaiMama


Bahan-Bahan Resepi Kambing Bakar #KedaiMama

4 keping daging kambing dah siap potong basuh bersih
1 biji bawang merah, 2 biji bawang putih, 2 inch halia ( di tumbuk )
1 sudu kecil lada hitam di tumbuk
1 sudu kecil sos tiram
1 sudu kecil gula merah ( nak efek warna gelap sebab tak pakai kicap )
Garam, gula secukup rasa

Resepi Kambing Bakar #Kedaimama

Gaul rata kambing bersama bahan-bahan perapannya tadi sejam @ semalaman. Lagi lama perap lagi sedap kambing tu nanti.
Keluarkan dari peti sejuk, Kemudian bakar dalam kuali ajaib.
Memang ajaib tak sempat nak hias apa-apa dah settle di kerja kan dengan budak-budak ne.

Resepi Kambing Bakar #Kedaimama

Betul Lah musim hujan ne buat semua orang lapar

Selamat Mencuba


1 comment:

Powered by Blogger.