Kenangan 2020

December 31, 2020

Kenangan 2020

Alhamdulillah masih di izinkan Allah SWT dapat bernafas dengan percuma dan berpeluang hidup di zaman 2020 yang penuh dengan kejutan. Walaupun pada suatu ketika dulu kita sangat ternanti nantikan ketibaan Tahun 2020.

Pastinya banyak kenangan terindah dan kenangan yang kurang enak pasti akan di kenang sepanjang hayat. Yang baik di teruskan yang kurang baik di jadikan pengajaran agar tidak diulang lagi kesilapan.

Walau apa yang berlaku kehidupan mesti di teruskan. Tiada yang sia-sia setiap perkara yang Allah SWT telah takdirkan untuk kita semua.

Hikmah di sebalik COVID-19

Jujur miza mengaku pada minggu pertama di laksanakan PKP miza agak gelabah dan masih blur mencari rentak untuk belajar berdamai dengan Takdir yang telah di tetapkan. Walaupun susah pada mulanya Alhamdulillah Allah SWT izinkan miza berdamaikan dengan Takdir. Banyak perkara baru miza dapat belajar juga dapat berkumpul dengan golongan orang-orang hebat dan sentiasa positif.

Alhamdulillah Allah tidak zalim di sebalik di berinya COVID-19  menjadikan kita semua semakin kuat dan bersangka baik dengan Allah. Ramai yang sudah kembali kepada Penciptanya. Duit bukan segala-galanya walaupun di dunia ini nak hidup perlukan duit. Hakikat yang sebenarnya kita semua perlukan Kasih Sayang dan Ketenangan.

Carilah Hikmah setiap perkara yang telah di takdirkan kepada kita InsyAllah 

Alhamdulillah hikmah Allah izin kami bakal tambah ahli keluarga baru


No comments:

Powered by Blogger.