Khasiat Buah Belimbing

August 25, 2019

Khasiat Buah Belimbing

1. Membantu menurunkan berat badan.Kandungan serat dan air yang tinggi, kalori yang rendah, dan komposisi karbohidrat yang signifikan menjadikan buah belimbing sesuai untuk membantu orang mengurangkan berat badan. Mereka akan mengisi anda dan membuat anda sihat, yang akan mengurangkan keinginan anda untuk makan terlalu banyak.

Istimewa Vitamin C 
Siapa Perlu Vitamin C
Khasiat Buah Belimbing , 7 Health Benefits Of Starfruit manfaat buah belimbing buluh manfaat buah belimbing untuk kecantikan bahaya buah belimbing manfaat buah belimbing untuk diet kesehatan kandungan buah belimbing kandungan buah belimbing buluh khasiat buah belimbing untuk kolesterol khasiat buah belimbing untuk darah tinggi
Sumber Google
 2. Menyokong sistem pencernaan.Buah-buahan mempunyai banyak serat. Serat merangsang gerakan peristaltik dan peningkatan rembesan jus gastrik, yang memudahkan penghadaman, mencegah keadaan seperti sembelit, dan melindungi tubuh daripada keadaan yang lebih teruk seperti kanser kolorektal. Satu cawan buah belimbing mengandungi 4 gram serat makanan.

3. Buah belimbing tidak boleh memancarkan gula darah anda berbanding dengan makanan lain.Indeks glisemik (GI) berpangkat makanan dan minuman berdasarkan potensi peningkatan gula darah mereka. Makanan yang tinggi pada indeks glisemik seperti beras putih dan roti putih akan pecah dengan cepat dan menyebabkan gula darah dan peningkatan pancaran insulin selepas makan, yang diikuti dengan cepat menurunkan kadar gula darah. Buah belimbing lebih perlahan diserap ke dalam aliran darah, yang menghalang kemerosotan gula, keinginan gula, dan perubahan mood.

4. Buah-buahan boleh membantu mengekalkan tekanan darah yang sihat.Buah-buahan diisi dengan kalium dan kandungan natrium yang rendah. Mereka terkenal kerana kandungan potassiumnya yang tinggi. Satu cawan buah belimbing mengandungi 176 miligram potassium kekalahan, berbanding hanya 2.6 miligram natrium. Ini membantu saluran darah berehat dan mengekalkan tekanan darah yang betul.

5. Buah-buahan boleh membantu individu melawan jangkitan.Satu cawan belimbing mengandungi 76 peratus keperluan harian vitamin C setiap cawan. Vitamin C adalah antioksidan larut air yang kuat yang membantu tubuh mengembangkan rintangan terhadap agen berjangkit dan menghilangkan radikal bebas yang menyebabkan kanser di dalam badan.

6. Buah-buahan adalah sangat baik untuk menjaga rambut anda bertenaga dan kelihatan sihat.Pengambilan vitamin C yang mencukupi bukan hanya meningkatkan sistem imun tetapi juga boleh mencipta dan mengekalkan kolagen, protein penting yang terdapat dalam rambut dan kulit. Juga, benih mengandungi vitamin A untuk mengekalkan rambut melembapkan melalui peningkatan pengeluaran sebum.

7. Buah-buahan boleh membantu individu tidur dengan lebih baik.Buah belimbing telah dikenal untuk membantu tidur individu dengan kandungan magnesium yang tinggi, yang merupakan mineral yang dikaitkan secara langsung dengan peningkatan kualiti, jangka masa, dan ketenangan tidur. Buah-buahan juga membantu mengawal metabolisme, untuk membantu mengurangkan gangguan tidur dan berlakunya insomnia.

2 comments:

  1. Suka belimbing jugak..tapi tak bagus untuk pesakit gastrik mcm akak..kalau nak makan kena makan yang betul2 masak..yg hijau masih masam lagi kan

    ReplyDelete
  2. Bagus buah belimbing nie..btapi jarang makan.. hehehe..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.