Bila Mommy Blogger Berdansa

August 19, 2017

Bila Mommy Blogger Berdansa

Bila Mommy Blogger Berdansa | Hah hari-hari cuti ne korang buat apa tu? Syok lah dapat pergi jalan-jalan miza sedang mereput ne tunggu kereta service al maklumlah raya haji nanti nak balik kampung jadi kereta perlu di services untuk mengelakan perkara yang tidak di ingini berlaku sepanjang perjalan pulang ke kampung nanti. Eh apa ne melalut pasal balik kampung ne.

Sebenarnya miza nak share pasal kebaikan menari, Yes menari

Best tau menari ne tak kisahlah kalau korang salah step sekalipun teruskan jew tak ada sapa nak marah pun. 


Bila Mommy Blogger Berdansa
Bahagia jew mommy-mommy blogger menari

Kebaikan Menari 


1- Meningkatkan Daya Ingatan 
Menurut sebuah kajian dalam The New England Journal of Medicine, menari dapat meningkatkan daya ingat dan mencegah penyakit lupa akibat bertambahnya usia. Sudah pastilah sebab kita akan fokus untuk menghafal tiap langkah tari. kan..kan..

2- Mengurangkan Stress
 Journal of Applied Gerontology menemui menari secara berpasangan dengan iringan muzik dapat membantu untuk mengurangkan stres serta dapat meningkatkan semangat. 

3- Menurunkan Berat Badan
Hah ini mesti semua suka kan. Yes lemak-lemak akan terbakar semasa kita menari secara tak langsung boleh kurus u. Konsisten ok kalau hari ne menari esok tak sama juga ;P

4- Meningkatkan Mood
Menari sama seperti kita selesai melakukan olahraga yang akan membantu menghasilkan antidepres yang merangsang penghasilan hormon endorfin yang bersifat menenangkan. Lagi-lagi bila menari sambil ketawa bukan sebab ketawakan orang salah step tapi ketawakan diri sendiri tak ada istilah mood kelaut bila menari. 


Ingat tak miza pernah share dulu bawak anak-anak pergi kelas menari
Syok sangat-sangat, Cuba korang tengok kat bawah ne mana ada muka stress masing-masing tergelak-gelak jew nak ikut step yang di ajarkan oleh guru tari di depan tu orang ke kiri kau ke kanak semput wei.

Baca Juga : Minyak Ikan Terbaik
Bila Mommy Blogger Berdansa
Gambar creadit : Bloger Fadzi Razak
Tarian yang miza dan mommy-mommy blogger sedang tarikan ini namanya Bally Dance best tau boleh kecilkan peha dan perut pun boleh kempis bila di amalkan selalu, curlaskan itu yang Mommy Blogger mahu ;)

Bestkan tengok orang menari, ada hati nak menari tapi sakit sendi dan sakit kaki? Apa kata korang cuba makan minyak ikan dari Shaklee atau nama sebenarnya Omega Guard  yang sedang promo bulan ne beli 5 dapat voucher RM60, jimat banyak tu 


Kebaikan Omega Kepada Sendi

1- Asid Omega 3 yang terdapat dalam Omega Guard dapat membantu mengurangkan simptom kaki cramp di awal pagi, serta melancarkan pengaliran darah jadi tak akan ada masalah kaki cramp semasa menari nanti. 

2- EPA dan DHA yang terkandung dalam Omega Guard membantu mengurangkan inflamasi yang berlaku di sendi yang sakit.

Nak tahu lagi banyak kebaikan minyak ikan ne selain bagus untuk sendi atau berminat untuk mendapatkan voucher penjimatan RM60  boleh hubungi miza 0173687028



  Sumber : HelloSehat

8 comments:

  1. singgah sini :)

    https://aztieyshana.blogspot.my/

    ReplyDelete
  2. Omega 3 memang bagus diamalkan.. lebih2 kalau nak buat aktiviti lasak atau pun umur yang dah meningkat perlu ambil supplement ni.

    ReplyDelete
  3. tak pernah berzumba..menari lagu didi n friend jela bila weekend ni

    ReplyDelete
  4. Ana dulu masa zaman dip rajin join aktiviti menari. Saja nk menari sambil bersenam. Seronok sgt. Dpt hlgkan stress.

    ReplyDelete
  5. mmg bagus utk kesihata.. hati pun happy kan

    ReplyDelete
  6. Akak nyer hobby menari...pasang youtube dan menari sensorang dalam bilik...berpeluh2..tak yah join zumba dah..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.