TIPS PILIH MAKAN TENGAHARI

TIPS PILIH MAKAN TENGAHARI

Dah masuk minggu kedua Syawal ada yang resah gelisah baju raya pertama mulai mengecil, eh boleh kew macam tu. hehe

Pape pun mungkin ada yang telah selesai puasa 6 Syawal dan ada juga yang sedang berpuasa ganti. Tahniah

Miza kongsikan Tips Pilih Makan Tengari  supaya kita kekal sihat dan baju dah tak mengecil InsyAllah.

Tips Kurus
TIPS PILIH MAKAN TENGAHARI
Gambar sumber Google


TIPS PILIH MAKAN TENGAHARI

1. Rancang ambil makanan yang sihat.

2. Bayangkan makanan-makanan itu disusun secara teratur. Bayangkan warna dan hiasannya. Dalam minda, nikmati bau dan rasanya.

3. Apabila sampai, terus tuju pada tempat makanan itu berada.

4. Fokus pada makanan sihat itu sahaja. Ambil. Abaikan yang lain.

5. Duduk dengan menghadap ke jalan. Elakkan dari menghadap ke rak makanan.

TIPS ini MUDAH tapi POWERFUL. Berikan KUASA PILIHAN semula kepada kita.

LAKUKAN dengan BANGGA. SIHAT itu penting. Sihat itu JIHAD.



Tips Kurus Selepas Raya 

Credit to : Dr Rizal Abu Bakar
Previous
Next Post »

5 comments

Click here for comments
Amanda Suria
admin
July 18, 2017 at 9:24 AM ×

Huwaaaa....baju dah ketat walaupun x makan banyak...hahahahah....

Reply
avatar
nini
admin
July 18, 2017 at 1:33 PM ×

Hihi dah kena amalkan tips ni...baju pun ketat sikit..hahaha

Reply
avatar
Ana Suhana
admin
July 18, 2017 at 6:05 PM ×

Susah nak kawal nafsu. Tapi bila dah sakit baru rasa menyesal. Huaargggg. Kena beringat lepas ni :)

Reply
avatar
Fieza Sani
admin
July 19, 2017 at 8:56 AM ×

Alhamdulillah..akak jenis makan byk, bdn x naik kg..jadi selamat nak mkn byk2..hehe..eh!!tapi mmg jenis tak mkn amik lauk byk2 pun..pilih yang hat mana berkenan je...yg penting tips dia nk maintain badan, bykkan minum air putih..t/hari pun, akak makan macam biasa tapi air tetap air putih...

Reply
avatar
dorsett pink
admin
July 19, 2017 at 11:23 AM ×

Waahh!! Bagusnya tips tips ni

Reply
avatar